onsdag 23 mars 2011

En blomma och idag lärde jag mig något nytt

Jag fick en beställning på en blomma för 2 veckor sedan. Jag försökte göra en blomma förra helgen men den blev så dålig att den borde ligga i papperskorgen. Inget blev bra :( Sedan har det hela tiden inträffat händelser som gjort att jag inte haft tid att göra blomman. Datorn råkade ut för ett virus som tog bort alla filer så det har tagit mig två dagar att försöka återställa allt. Nu när jag har fått tillbaka det mesta så har jag ro i kroppen. Och denna blomma som jag gjorde nu är mycket snyggare än min blomma. Jag har insett att man tydligen måste ha ro i själen när man designar. Det är inte bara att snurra ihop något som jag trodde. Jag hade tur när jag gjorde min första blomma. En från ÄLH sa att inte alla kan göra snirklar på samma sätt så det ligger i konstnärens hand. Jag tyckte att det var lätt som en plätt men jag hade totalt fel. Det är tydligen mer än så som ligger bakom skapande. Med facit i hand kan jag säga att det är lättare att följa ett mönster om man inte har rätt sinnesstämmning, talang eller tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar