lördag 19 mars 2011

ÄLH:s slöjdmöte.

Idag var det ÄLH:S ( Älvsborgs läns årsmöte.) Jag satt där och gjorde lite pärldjur. Först arbetade jag på en enkel drake och det gick bra bortsett från att silvertråden jag hade med mig var alldeles för mjuk. Draken kan inte formas och orkar inte hålla upp huvudet :(
Sedan försökte ja göra Homer Simpson i med cirkel teknik. Det gick inte alls ljuset var så dåligt att jag blev helt yr så jag fick sluta. Men det var trevligt att sitta där och pärla och träffa andra hantverkare.
Jag kom ganska sent och var väldig nervös så det är ingen vidare ordning eller organisation på bordet jag bara lade ut allt huller om buller.

Fler bilder kommer sedan på draken och kanske på mig som pärlar beror på om jag får bilden som en tant tog på mig. 

Här satt jag och pärlade. Nästa gång skall jag ha med mig en extra tröja det var kallt i ryggen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar